הפוסט הראשון בבלוג של מודוס ג.ל הינו למעשה חלק א' במסגרת רצוננו לשתף אתכם במיזמים ובשיתופי הפעולה החדשים שלנו, שנועדו כולם לתת מענה לצרכים המשתנים של לקוחותינו.

את ישראל אוליניק, מנכ"ל חברת הסקרים Shiluv I²R (להלן: "שילוב") הכרתי כשמצאנו את עצמנו בדילמה מורכבת, באחד מקיבוצי המרכז. נדרשנו, כמלווי התהליך, יחד עם צוות ההיגוי, להוביל את הקיבוץ להחלטה על ביצוע שיוך דירות או על המשך קליטה ובניה בקיבוץ ללא שיוך. מחד, לא רצינו להשקיע חודשים ומשאבים כספיים וארגוניים בפיתוח חלופה שתידחה על הסף. מאידך, על אף שהשקענו מס' שבועות בחשיפת הציבור לחלופות העקרוניות שעל הפרק ולמשמעויותיהן, בדרכים מגוונות ויצירתיות, לא רצינו לקבל החלטה בקלפי, על בסיס תמונה ראשונית וחלקית בלבד, שקשה יהיה אח"כ לחזור ממנה. הפתרון שנמצא היה עריכת מיפקד חברים שינחה את צוות ההיגוי כיצד לנהוג. כלומר, סקר שאינו מדגמי אלא שואף להגיע אל כל חבר וחברה. צוות ההיגוי, בשיתוף שילוב, שהיא מחברות ביצוע הסקרים המובילות בארץ, בנה שאלון מקצועי ונייטראלי אשר איפשר לנו להבין לא רק מהן עמדות המוצא של החברים ביחס לשאלת שיוך הדירות, אלא גם להבין את כל אותם דברים שלא ניתן להבין בהצבעת קלפי – מה עומד מאחורי העמדה? מה החששות או הציפיות? מהם החסמים? מה הצרכים של כל סקטור וקבוצת מחזיקי ענין בקהילה? מה מידת האמון של ציבור החברים במוסדות הקיבוץ וביכולתו לעמוד מאחורי התחייבויותיו? כיצד תופסים החברים את הקיבוץ בעוד עשור?

חברת שילוב יצרה יחד עמנו סקר איכותי ונגיש. חברי הקיבוץ הוזמנו תחילה למלא אותו באמצעות קישור שנשלח לטלפונים הסלולריים ולכתובות המייל שלהם. לאחר שלושה שבועות, פנתה החברה טלפונית כל חבר וחברה שלא מילאו את הסקר בהצעה לסייע טלפונית, און-ליין, במילוי הסקר. לבסוף הגיעו נציגי החברה לקיבוץ וישבו עם חברים קשישים או כאלה שאינם משתמשים בסמארטפונים ומחשבים וסייעו להם למלא את הסקר ידנית. כך, השתתפו בסופו של דבר בסקר 75% (!) מחברי הקיבוץ (מי שלא השיבו היו בעיקר חברים סיעודיים, חברים בחופשה ומי שנמצאים בעמדה של אי שיתוף פעולה עם הקיבוץ). כל מי שעוסק בכך יודע שבסקר מקובל בקיבוצים משתתפים כ 25% מהחברים לכל היותר. חשוב לציין כי על מנת לחזק את האמון בחברת שילוב, חברי צוות ההיגוי, כמו גם יועצי מודוס וממלאי התפקידים בקיבוץ לא נחשפו לטפסי המיםקד ולא ידעו מה עמדת חבר פלוני או חברה אלמונית.

על אף זאת, תוצאות המיפקד היו לא פחות ממעולות. ראשית, היתה בהן מובהקות. 75% מחברי הקיבוץ שהשתתפו במיפקד תמכו או נטו לתמוך בשיוך דירות. יתר על כן, באמצעות מצגת מקצועית ונגישה, קיבלנו תמונה מדוייקת של עמדות החברים בגילאים השונים ביחס לסוגית השיוך, לצרכיהם, ולחסמים שמטרידים אותם ביחס לנושא, אך גם ביחס לקיבוץ ולתמונת העתיד שלו, כפי שהם צופים אותה. בעקבות הצלחת התהליך, יצרנו שת"פ פורה עם שילוב ובו אנו מציעים שורה של כלים תומכי החלטה וביצוע למנהלים, הנהלות וצוותי היגוי בישובי המרחב הכפרי.

אנחנו במודוס גאים בשיתופי הפעולה שלנו עם גופים מובילים המשיקים לפעילותנו, ובטוחים כי אנו ולקוחותינו כאחד נרוויח מכך כלים, יכולות, ופרספקטיבות חדשות. בפוסט הבא נעסוק בשיתוף פעולה נוסף שלנו – עם אירגון "בהתאמה".

אם נהניתם מקריאת הפוסט נשמח אם תשתפו אותו עם מי ממכריכם שאתם מאמינים שזה יעניין אותו. בנוסף אתם מוזמנים להירשם לבלוג או לפיד שלו.

תודה על זמנכם ונתראה בפוסט הבא!

שלכם

גלעד לוי
מנכ"ל מודוס ג.ל

דברו איתנו

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה או עניין





    האתר הזה מוגן מספאם ע"י reCAPTCHA תחת מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של Google

    גלעד לוי - מנכ"ל

    טלפון נייד: 054-4565627
    טלפון במשרד: 077-2162189
    פקס: 153-777989556

    ויתקין 10
    חיפה 3475616